lördag 9 april 2011

Ensam i lägenheten

Äntligen LÖRDAG! Så underbart skönt. Solen skiner, värmen, sovmorgon och utgång ikväll kan det bli så mycket bättre. Våren har nått Oslo och det var på tiden, all snö är borta och jag har till och med sett tussilago på vissa ställen, det gillas myyyycket!
Idag har jag gått på liten promenad med Agnes och inhandlat vin. Känns skumt att kunna gå på bolaget och handla det själv eller vinmonopolet som det så fint heter här.

Just nu väntar jag på att alla ska komma hem så jag kan hoppa in i duschen och sen göra mig klar för en lång kväll. Tror det kommer bli en galen kväll för alla är sjukt peppade.

Veckan har varit ganska lugn, har slitit som en oxe på jobbet som vanligt, hängt med nya roommatesen och tränat. Jag tackade nej till ett jobb nere vid Aker Brygge, var riktigt svårt för skulle verkligen utvecklats mycket, men jag skulle även måsta satsa allt på det vilket jag inte vill just nu. Jag vill helt enkelt inte satsa på "karriären" nu, låter jävulst bögigt men det är så det är. Jag vill hellre leva livet och ha så kul som det bara går att ha en sommar i Oslo! Men kökschefen sa att han skulle ha kvar mig till senare tillfällen eller så och det känns bra, för jag sa att just nu kommer jag nog itne kunna satsa på jobb till 100%. haha.

Aja, nu kom Sanna med en öl så blir lite chill på balkongen nu sen blir det till att göra iordning sig inför kvällen!

Hörs Hane! // Emmet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar