torsdag 24 mars 2011

blandade känslor

Åter en fin dag i Oslo city. Gött att man har ett jobb där man får vara ute mycket och sola näsan. Utöver friluftslivet har vi varit på gymmat med agnes, käkat jäääävulst stark tikkamasala ala Emmet, och ja, inte så värst mycket mer.

Jag har suttit länge och försökt kirra en hemresa till Sverige över påsk, men allt ska vara så krångligt jämt jööö. Hade hittade Den Perfekta Resan. Okej pris, bra flygtider, rätt dagar. Klickar fram till betalsidan men då visar de sig att jag inte kan betala med min norska bankdosa, utan måste föra över pengar till min svenska internetbank ( vilket tar några dagar) för att sedan försöka hitta samma resa igen och betala den.
Omständigt.
Något annat som är omständigt är att flytta. Och nu är det klappat och klarre att vi ska göra det igen. Det är dags att börja packa lådorna på vibesgate igen för att bege oss några meter för att leva det verkliga kollektivlivet. Känns både bra och dåligt. Bra för att jag älskar lägenheten vi ska flytta till, människorna vi ska bo med är sköna, hyran kommer bli bättre, osv. Dåligt för att jag älskar att bo med Emmet, då vi praktiskt taget fungerar som en person kan man ju göra som man vill jämt utan att "trampa någon på tårna". Kommer sakna våra galna dagar och nätter i detta första gemensamma hemmet.

Imorgon är det den 25e mars, och alltså det som skulle blivit Lindolms 20e födelsedag. Världens bästa Lindhom. Imorgon skulle han ha gått in på bolaget på hammarn och köpt sin första kopparberg päron 7.0. Han hade varit fett nöjd med att fylla 20 på en fredag. Imorgon skulle ha haft finskjortan på och fixat frillan ännu längre än vanligt.
Just imorgon hade jag gärna varit hemma, med gänget och kännt den där speciella samhörigheten som vi faktiskt har.
Älskar den här bilden. Världens bästa gäng, med våran ledare på frontlinjen.

sleep time now. Vår glasruta blev lagad så nu kan jag sova utan att inbilla mig att det blir inbrott hela tiden.
Over n out, Sussie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar